keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Jotain neulottua sekä ensimmäinen värttinä kehruuni

Ei ole tottakaan, miten mä olen ollut laiska enkä ole jaksanut kuvailla valmistuneita neuleita tai ostamiani lankoja. No nyt mä yritän ryhdistäytyä ja kirjoitella aina, kun mulla on jotain valmistunutta tai muuten vain sanottavaa. Ekaks voisin esitellä neulomani myssyn. Pahoittelut myssy-kuvien järkyttävän huonosta laadusta.
Violetti Nesaia-myssy

Violetti Nesaia-myssy

Myssymallin nimi on Nesaia ja neuloin sen Novitan Purosta värissä Luumupuu. Myssy oli todella helppo ja nopea neuloa. Harmi vain, että valitsin hiukan liian ohuen langan eikä myssystä tullut sellaista ihanan runsasta, kuten olin ajatellut, joten lahjoitin myssyn äitini ystävän 10-vuotiaalle tyttärelle, joka oli todella iloinen lahjasta.


Ensimmäinen kehräämäni lanka värttinällä

Ensimmäinen kehruuni vyyhdillä

Yllä on kuvia ensimmäisestä värttinällä kehräämästäni langasta. Värttinäni on Etsystä expertlydyed-kaupasta ostettu puinen 16g painava värttinä. Kuitu on luonnonvalkoista falklandia. Langasta tuli jokseenkin paksua ja metrejä vain muutamia. Aluksi säikeestä tuli todella paksua, kun en oikein meinannut tajuta, miten tuo todella tapahtuu. Jyvälle päästyäni aloinkin saada ohutta säiettä, mutta säikeen paksuus vaihtelee kyllä aika paljon. Innostuin kehräämisestä niin, että kehräsin sitten pari muutakin pientä vyyhtiä, joista laittelen sitten kuvia huomenna. Sain kyllä totaalisen kehruukärpäsen pureman, joten onneksi mulla pitäisi olla jo lisää villaa ja toinen värttinä tulossa postissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti