torstai 14. kesäkuuta 2012

Pinkkiä ja harmaata

Ajattelin esitellä tässä postauksessa jo pari kuukautta sitten valmistuneen kehruun, josta olen kovin ylpeä. Se on nimittäin ensimmäinen omalla Wanhalla Rouvallani kehrätty lanka. Olen nyt viimeaikoina kehrännyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Neulonta ja kehruu vuorottelevat mulla jatkuvasti. Välillä on hirvittävä huivitus menossa ja välillä taas kehruututtais koko ajan. Voi miten mä odotankaan sitä päivää, että saan ostettua modernin rukin. Tuon Wanhan Rouvan kanssa elämä tuppaa olemaan välillä hiukan hankalaa, vaikka hän toimiikin pääasiassa ihan hyvin. Tällähetkellä mulla on etsinnässä tuoli, jolla istuminen kehrätessä ei ottaisi selkään. Sohva on ollut tähän mennessä paras noista, mitä olen kokeillut. Pitänee etsiskellä jostain joku mukava tuoli, joka on suunnilleen samankorkuinen kuin tuo minun sohvani. Mutta mä jäin nyt taas jaarittelemaan ihan omiani. Jos vaikka seuraavaksi ihan oikeasti esittelisin tuon ekan rukkikehruuni.


Kuitu on ExpertlyDyediltä Etsystä ostettua Romneytä. Kuten kuvasta näkyy vyyhtejä tuli kaksi, joista toisessa on n. 70 metriä ja toisessa n. 140 metriä lankaa. Kertasin säikeet andean plying tekniikalla kaksi säikeisiksi. Olen jo itseasiassa neulonut noista langoista yhden pipon ja kämmekkäät aloittelen seuraavaksi. Esittelen ne sitten täällä, kun saan valmista ja höyrytettyä/pingotettua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti